8. Sınıfların Dikkatine; TEOG Deneme Sınavlarına Başlıyoruz ...
Arkadaşlarınıza Duyurur; Sınavlarımıza Katılmalarını Sağlar mısınız?

Ortaokul 5. Sınıf 4. Ünite (Games and Hobbies) Konu Anlatımı

Games and Hobbies (Oyunlar ve Hobiler) ünitesinde, oynamaktan zevk aldığımız oyunları, hobilerimizi anlatmaya çalışacağız.

Konuya hazırlık soruları ile başlayalım:

What are your favourite games? (Favori oyunlarınız nelerdir?)

What are your hobbies? (Hobilerin nelerdir?)

What do you like playing with your friends?

(Arkadaşlarınla ne oynamayı seversin?)

Which games can you play? (Hangi oyunları oynayabilirsin?)

Which games are your favourites?

(Hangi oyunlar favorilerindir?)

Who usually wins in chess? (Genellikle satrançta kim yener?)

Do you like hopscotch? (Seksek (oynamayı) sever misin?)

Do you like board games? (Masaüstü oyunlarını sever misin?)

Can you play hide and seek? (Saklambaç oynayabilir misin?)

Can your mother play chess? (Annen satranç oynayabilir mi?)

Can you ride a bike? (Bisiklete binebilir misin?)

Can Sally dance? (Sally dans edebilir mi?)

Do you go fishing? (Balığa gider misin?)

Do you know the rules of backgammon? (Tavlanın kurallarını bilir misin?)


Games (oyunlar); outdoor games (açık hava oyunları), indoors games (iç mekan oyunları), board games (masa üstü oyunları), word games (kelime oyunları) ve computer games (bilgisayar oyunları) olarak çeşitlere ayrılırlar. Şimdi bazı oyun isimlerini öğrenelim: blind man’s buff (körebe), hide and seek (saklambaç), dodge ball (yakantop oyunu), hopscotch (seksek), domino (domino), puzzle (bilmece), checkers (dama oyunu), chess (satranç), taboo (tabu), hangman (adam asmaca), marble (misket), hula hop (vucutta plastik çember çevirme oyunu), tic tac toe (üç taş oyunu), yo-yo (yoyo), sea-saw (tahteravalli), Chinese whisper (kulaktan kulağa oyunu), jigsaw puzzle (yap boz), vb. gibi …


Hobilerimiz ise, reading (okuma), swimming (yüzme), ice-skating (buz pateni), watching television (televizyon seyretme), collecting stamps (pul koleksiyonu yapma) vb. gibi boş zamanımızda yaptığımız ve zevk aldığımız eylemlerdir. Şimdi de hobilerimizle ilgili yapıları görelim:

Playing football (futbol oynama), listening to music (müzik dinleme), reading a book (kitap okuma), doing puzzle (bulmaca çözme), swinging (salıncakta sallanma), playing marbles (misket oynama), drawing pictures (resim çizme), taking photos (resim çekme), hiking (yürüyüş yapma), camping (kamp yapma), gardening (bahçe işleri ile uğraşma),doing sculpting (çizim-tasarım yapma), playing tag (sobe oynama), vb. gibi …


Şimdi örnek cümlelerimize geçelim:

Let’s play hopscotch! (Seksek oynayalım!)

Let’s play taboo! (Tabu oynayalım!)

Let’s play chess! (Satranç oynayalım!)

Play a game with me! (Benimle bir oyun oyna!)

I don’t like basketball. (Basketbolu sevmem.)

I don’t like board games. (Masa üstü oyunlarını sevmem.)

I like playing taboo. (Tabu oynamayı severim.)

I like spending time with my friends. (Arkadaşlarımla vakit geçirmeyi seviyorum.)

I don’t like watching TV. (Televizyon seyretmekten hoşlanmıyorum.)

I love backgammon and chess. (Tavla ve satrancı seviyorum.)

I love playing musical chairs with my friends.

(Arkadaşlarımla sandalye kapmaça oynamayı seviyorum.)

I dislike fishing. It is boring. (Balık tutmaktan hoşlanmıyorum. Sıkıcı.)

I dislike playing hide and seek. (Saklambaç oynamaktan hoşlanmıyorum.)

I usually do puzzle. (Genellikle bulmaca çözerim.)

I sometimes play chess on the Net. (Bazen internette satranç oynarım.)

I am bored. What can you do? (Canım sıkılıyor. Ne yapabilirim?)

We can play tag. (Sobe oynayabiliriz.)

Children can play with marbles. (Çocuklar misket oynayabilirler.)

I can play hopscotch, but I can’t play chess.

(Seksek oynayabilirim, fakat satranç oynayamam.)

I can do handspring. (Takla atabilirim.)

I can’t run very fast. (Çok hızlı koşamam.)

My hobby is drawing and painting. (Hobim resim çizmek ve boyamaktır.)

My hobby is playing the drums. (Hobim davul çalmaktır.)

My favourite hobby is playing hide and seek.

(En sevdiğim hobim, saklambaç oynamaktır.)

Her favourite board game is chess. (En sevdiği masa üstü oyunu satrançtır.)

His favourite outdoor games is hopscotch. (En sevdiği açık hava oyunu seksektir.)

My hobby is doing puzzle. (Hobim bulmaca çözmektir.)

I play football in my leisure time. (Boş zamanımda futbol oynarım.)

We play tennis in the court. (Biz tenis kortunda tenis oynarız.)

I need a rope for skipping. (İp atlamak için bir ipe ihtiyacım var.)

There are two teams in a basketball match. (Basketbol oyununda iki takım vardır.)

Table tenis is a sport. (Masa tenisi spordur.)

They are playing drop the handkerchief. (Mendil kapmaca oynuyorlar.)

A swimmer wears a swimming suit. (Yüzücü mayo giyer.)

Origami is an indoor activity. (Kâğıt katlama bir iç mekan etkinliğidir.)

Fishing is an outdoor activity. (Balık tutma bir dış mekan etkinliğidir.)


Şimdi de bu ünitede öğreneceğimiz cümle yapılarını görelim:

Like (sevmek) fiilini sevdiğimiz, hoşlandığımız nesne veya eylemleri belirtmek için kullanırız. Eylem belirtilirken, fiilin sonuna –ing eki getirilir. Bu ünitede the simple present tense (basit geniş zaman) cümle yapısından yararlanıyoruz. Örnekleri inceleyiniz.

I like basketball. (Basketbolu severim.)

He likes volleyball. (Voleybolu sever.)

She likes playing handball. (Handbol oynamayı sever.)

I don’t like volleyball. (Voleybolu sevmem.)

I don’t like doing yoga. (Yoga yapmayı sevmem.)

Suna doesn’t like listening to pop music.

(Pop müzik dinlemeyi sevmez.)

Do you like board games? (Masa üstü oyunları sever misin?)

Do you like hopscotch? (Seksek (oynamayı) sever misin?)

Does he like wordgames? (Kelime oyunlarını sever mi?)


Love (sevmek) fiilini de sevdiğimiz, hoşlandığımız nesne veya eylemleri belirtmek için kullanırız. Eylem belirtilirken, fiilin sonuna –ing eki getirilir. Bu ünitede the simple present tense (basit geniş zaman) cümle yapısından yararlanıyoruz. Örnekleri inceleyiniz.

You love taking photos. (Fotoğraf çekmeyi seversin.)

Nejla loves computer games. (Nejla bilgisayar oyunlarını sever.)

Sam loves playing tic tac toe. (Sam üç taş oynamayı sever.)

Hasan doesn’t love doing yoga. (Hasan yoga yapmayı sevmez.)

You don’t love collecting stamps. (Pul toplamayı sevmezsin.)

Do you love drawing or taking photos? (Resim çizmeyi veya resim çekmeyi sever misin?)

Do you love playing tag? (Sobe oynamayı sever misin?)


Dislike (sevmemek, hoşlanmamak) fiilini de sevmediğimiz, hoşlanmadığımız nesne veya eylemleri belirtmek için kullanırız. Eylem belirtilirken, fiilin sonuna –ing eki getirilir. Bu ünitede the simple present tense (basit geniş zaman) cümle yapısından yararlanıyoruz. Örnekleri inceleyiniz.

I dislike eating chocolate. (Çikolata yemekten hoşlanmam.)

You dislike handball. (Handbol oynamaktan hoşlanmam.)

She dislikes doing sculpting in Art.

(Sanat dersinde heykel yapmaktan hoşlanmaz.)

You dislike playing with your friends.

(Arkadaşlarınla oynamaktan hoşlanmazsın.)

He doesn’t dislike playing basketball. (Basketbol oynamaktan hoşlanır.)


Be interested in (ilgi duymak) kalıbı ile ilgilendiğimiz, ilgi duyduğumuz nesne veya eylemleri belirtmek için kullanırız. Eylem belirtilirken, fiilin sonuna –ing eki getirilir. Bu ünitede the simple present tense (basit geniş zaman) cümle yapısından yararlanıyoruz. Örnekleri inceleyiniz.

Sally is interested in Art. (Sally, sanat dersine ilgi duyar.)

You are interested in doing gymnastics. (Jimnastik yapmakla ilgilenirsin.)

Hakan is interested in board games. (Hakan masa üstü oyunlarla ilgilenir.)

She isn’t interested in playing drums. (Davul çalmakla ilgilenmez.)

We aren’t interested in word games. (Biz kelime oyunları ile ilgilenmeyiz.)


Let’s kalıbı öneri veya teklif sunar. Let’sden sonra gelen fiil yalın haldedir. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz.

Let’s do puzzle! (Bulmacayı çözelim!)

Let’s play a game! (Oyun oynayalım!)

Let’s play hopscotch! (Seksek oynayalım!)

Let’s listen to rock music. (Rock müzik dinleyelim.)

(Bu metnin her türlü yayın hakkı A. Hikmet İnce'ye aittir. Hiçbir şekilde alıntı yapılamaz ve başka bir yayında kullanılamaz. Aksi davranışta bulunanlar hakkında, hukuk büromuz her türlü yasal işlemi uygulayacaktır. Üçüncü kişilere duyurulur ... )




Bu İngilizce konu anlatımı 19,227 kez okundu.

Yorumlarınız

Henüz bir yorum yazılmamış.

Yorumlarınızı buradan paylaşabilirsiniz
Konu anlatımı

İngilizce konu anlatımı Türkçe anlamlarıyla birlikte, örnek cümleler ile anlatılmaktadır.


Son Haberler
  • İlkokul 4. Sınıf 4. Ünite (Cartoon Characters) Konu Anlatımı : Can & Can't Yayınlandı. 30 Ekim 2014
  • Ortaokul 6. Sınıf İngilizce 3. Ünite (A Day In A City)ye Ait Bir Yeni Test Yayınlandı. 29 Ekim 2014
  • Ortaokul 6. Sınıf İngilizce 3. Ünite (A Day In A City)ye Ait İki Yeni Test Yayınlandı. 28 Ekim 2014
  • İlkokul 4. Sınıf 3. Ünite (Free Time)ye Ait 4 Yeni Test Yayınlandı. 27 Ekim 2014
  • İlkokul 4. Sınıf 3. Ünite (Free Time) Konu Anlatımı Yayınlandı. 26 Ekim 2014
ÖNEMLİ UYARI

Sitemizdeki içeriği izinsiz kopyalayıp yayınlamaya müsade edilmemektedir.

İngilizce test ve konu anlatımlarımız, MEB onaylı kitaplarımızın içeriği olup yayın hakları Ali Hikmet İNCE'ye aittir.